Pages

Friday 14 December 2012

KIMIA CINTA

Assalamualaikum,

aummm chiaaak.alhamdulillah,harini saya ada masa untuk menaip diblog.dua hari lepas,saya buka-buka laci untuk mencari saya punya fail. semua saya selongkar, sehingga saya terjumpa sebuah buku ni . buku mengenai gadis , *Tentang gadis* . buku ni saya dapat masa saya mengikuti satu ceramah anjuran kotex. banyak sangat info dalam ni.waktu baru-baru dapat ,saya hanya tengok sekali imbas,baru semalam saya katamkan.kenapa entry tajuknya Kimia cinta? benda ni lebih complicated dari kimia yang saya belajar selama 2 tahun tu tau *Eh? okey,jum belajar kimia :)

"KIMIA CINTA"

Dopamin kata "Saya Gilakan Awak!"
->Jumlah yang kecil boleh memberikan kamu perasaan 'high'.
->Dengan dopamin,kamu mula hilang selera makan.
->Dopamin membuat kamu lebih bertenaga seolah-olah kamu boleh lakukan segala-galanya.

Serotonim kata "Saya angaukan awak!"
Tahap serotonim yang rendah boleh membuatkan kamu kerap memikirkan si dia sepanjang masa.

Oksitosin kata "Saya Pasti Kekal Bersama Awak!"
Oksitosin dibebaskan melalui otak apabila kegilaan dan asmara asyik bercinta bertukar dan perhubungan yang lebih serius mula terbentuk.

KEKALKAH KAMI HINGGA AKHIRNYA?

beza antara cinta dan nafsu :

cinta :
*hadir dengan komitmen dan keserasian mendalam terhadap pasangan.
*tiada tekanan untuk kamu melakukan perkara yang kamu belum bersedia.

nafsu:
*apabila kamu asyik berfikir mengenai aktiviti seksual dengan pasangan.
*fokus terhadap fizikal dan seksual .

thanks to reading :)



No comments:

Post a Comment